Orange County Choppers

Nieoficjalne Forum Orange County Choppers

Forum Orange County Choppers Strona Główna -> Samochody -> Volkswagen T4
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Volkswagen T4
PostWysłany: Wto 15:07, 07 Mar 2006
ddmar
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Auta dostawczo-osobowe są obecne w ofercie Volkswagena od początku lat 50. "Bulik", "Ogórek" - z notorycznie domalowywanym logo Mercedesa, a w latach 80. - tych model T3 - wszystkie były niedrogie, praktyczne i bezawaryjne. W 1990 r. VW zrezygnował z promowanego przez blisko 40 lat rozwiązania "silnik boxer z tyłu napędza tylną oś" i pokazał światu model T4.


Do wyboru mamy auta o dwóch rozstawach osi (292 i 332 cm) i o różnych wysokościach. W zależności od potrzeb możemy wybierać między autami typowo dostawczymi (skrzynia ładunkowa), dostawczo-osobowymi (typu furgon z drzwiami przesuwnymi), osobowo-dostawczymi (przeszklone + kanapa). Dostępne są poza tym auta typu Caravelle, które oprócz kierowcy mogą zabrać na pokład siedmiu bądź ośmiu pasażerów, oraz Multivan, mogący spełniać rolę biura na kółkach (stolik) lub auta noclegowo-kempingowego (kanapa po rozłożeniu tworzy całkiem wygodne spanie dla dwóch osób). Od początku oferowano duży wybór silników - i to nie tylko Diesla, oczywistego w dostawczakach, lecz także benzynowych. W dostępnych u nas samochodach używanych do wyposażenia standardowego należy wspomaganie kierownicy, a w przypadku młodszych aut - także poduszka powietrzna dla kierowcy lub zaślepka. Klimatyzacja to luksus oferowany zwykle w serii Caravelle lub Multivan. O wiele łatwiej natomiast znajdziemy choćby "blaszaka" z dodatkowym ogrzewaniem postojowym, webasto.

Silniki

Właściciele aut z pierwszych lat produkcji najbardziej chwalą sobie Diesle - o pojemności 2,4 l (prawie 80 KM) i 1,9 l (61 lub 68 KM z turbosprężarką). Pierwszy o wiele lepiej radzi sobie z rozpędzaniem auta, zużywając przy tym ok. 9 l na "setkę". Potrafi w dodatku przejechać nawet pół miliona kilometrów bez remontu.

O wiele rzadsze są silniki benzynowe - 2,0 l (84 KM) i 2,5 l (110 KM). Wśród aut wyprodukowanych po 1995 r. znajdziemy już nowocześniejsze silniki TDI z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2,5 l i mocy 88-102 KM. Egzemplarze z końca produkcji mogą mieć nawet 150 KM. Do prawdziwych rodzynków (które dość szybko znajdują amatorów) należą wersje VR6 (prawie 200 KM) i Synchro (z napędem na cztery koła).

Minusy

Od strony technicznej naprawdę trudno się do czegokolwiek przyczepić. Auto jest wyjątkowo trwałe i solidne. Jeśli poprzedni właściciel wykorzystywał je do celów zarobkowych, warto zwrócić uwagę, czy "pracowało" w kwiaciarni, czy w firmie kurierskiej - i pod tym kątem sprawdzić stan licznika.

Nie ma żadnych problemów z materiałami eksploatacyjnymi lub częściami zamiennymi. Transporterów jeżdżą dziesiątki tysięcy, więc w każdej niemal hurtowni znajdziemy nie tylko "oryginały", lecz także niezłej jakości zamienniki.

Jeśli auto napotkało kiedyś na swej drodze inny samochód (bądź drzewo), warto poprzedzić jego kupno kontrolą geometrii podwozia.

Od autora:

Warto czasem spojrzeć na świat nieco z boku: sedan dla pięciu osób czy może bus w porównywalnej cenie, nieco mniej zwinny (nie dotyczy modeli z silnikiem 2,5 TDI, fabryczne 150 KM, które dzięki małej ingerencji w elektronikę łatwo i tanio zamienimy w 180 KM), ale o wiele bardziej praktyczny. Do tego drugiego bez problemu zmieścimy nie tylko wielu znajomych, lecz także psa, lodówkę, telewizor, pralkę, szafę itd. I to naraz. Możemy też skrzyknąć przyjaciół i udać się na narty lub pod żagle własnym, prywatnym "autobusem".

Mnie najbardziej podoba się czarny Multivan z ciemnymi szybami i klimatyzacją. To orurowanie jest niebardzo, ale nawet nawet.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:09, 07 Mar 2006
lui
Początkujący
Początkujący

 
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów





fajnie się tym jezdzi mój tato kiedyś miał takeigo , i byl cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:19, 31 Mar 2006
Viper1
Początkujący
Początkujący

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz





Jakiego ? tego ztuningowanego multivana ? Very Happy żartuje. Very Happy fajnie by było takiego mieć. Ciekawe jakie ma wyposarzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:52, 01 Kwi 2006
ddmar
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Viper1 napisał:
Jakiego ? tego ztuningowanego multivana ? Very Happy żartuje. Very Happy fajnie by było takiego mieć. Ciekawe jakie ma wyposarzenie.
Może zapytaj czego niema Very Happy Klima, el szyby, lusterka, siedzenia, wspomaganie, ABS, turbina, orginalne radio Blaupunkt CD Very Happy Skóra i czego jeszcze dusza zapragnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:21, 01 Kwi 2006
Viper1
Początkujący
Początkujący

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz





Fajny Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:46, 10 Maj 2006
chudzik5
Początkujący
Początkujący

 
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Olsztyn





Mój tato miał VW t4 z silnikiem 2,4 DIESEL z rocznika 1993(nie nowego) wszystko było OK, ale po 5 latach eksploatacji zaczęły się kłopoty z silnikiem. Zaczęło się od niewinnego brania oleju po troszeczku, więc tata postanowił wymienić pierścienie, ale gdy mechanik rozebrał silnik to okazało się, że do wymiany jest dużo więcej części a mianowicie:
Tłoki, pierścienie, uszczelka pod głowicę. Mechanik był zaskoczony i stwierdził, że samochodem tym jeżdżono na oleju opałowym(poprzedni właściciel) Po wymianie i remoncie Kapitalnym silnika wszystko było Ok(mechanik założył swoje części zapewniając, że są lepsze niż jakieś ze szrotu)(nie mięliśmy kasy na nowe części). Ale pewnego dnia tacie pękła linka od sprzęgła, więc zajechał do DIESEL serwisu w Olsztynie i tam musiał poczekać aż ktoś ją przywiezie z miasta. Tata zaczął rozmowę z jednym z tamtejszych mechaników i mechanik z ciekawości sprawdził specjalną sondą ile silnik ma nakręcone, szok Okazało się, że ten silnik ma nakręcone ponad półtora miliona kilometrów, więc nic dziwnego, że brał olej(przed remontem). Po remoncie u tamtego mechanika(u tego pierwszego) tata przejechał na remontowanym silniku jakieś 20tys kilometrów(bez żadnych problemów) i kiedy wracałem z tatą z Holandii to samochód porostu zgasł, bez jakichkolwiek oznak, że coś jest nie tak, zdziwieni otworzyliśmy maskę, ale nic nie wskazywało na to by coś z prądem było nie tak, tata z przyzwyczajenia wyją Bagnet(miarkę oleju), co się okazało szok OLEJU BRAK. Tata nie wierząc własnym oczom, że żadna z kontrolek nic nie pokazała zaczął rozmyślać jak to możliwe, że kontrolka oleju się nie zapaliła ani nie stracił mocy nic.
Po ściągnięciu samochodu z granicy okazało się, że tamten mechanik popełnił jeden podstawowy błąd, założył tłoki od T4, ale od silnika 1.9(Nie powiedział nam o tym), tłoki niczym się nie różnią, ponieważ w silnikach 1.9 Są 4 tłoki a w silnikach 2.4 5 Tłoków, a,że nie mógł wybić z tych tłoków sworzni, więc założył tłoki od 1.9 Razem z tymi korbowodami silnik miał nie takie części jak, powinien, więc w silniku po kolei zaczęły się takie czynności (tak nam powiedziano w DIESEL serwisie) tłok wyrwał komorę spalania z głowicy głowica pękła następnie pękł tłok 3 później 5 i na końcu wał(w ciągu 2 sekund). Ale nie potrafili wytłumaczyć braku oleju i nie zapalenia się żadnej kontrolki.
I tu kończy się moja historia Pozdrowienia i pamiętajcie jak by coś było nie tak z waszym samochodzikiem (nie tylko VW) to od razu jedzcie do znajomego (dobrego mechanika), aby sprawdził czy wszystko jest OK POZDRO


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Volkswagen T4
Forum Orange County Choppers Strona Główna -> Samochody
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin